Esztergomi éttermi körkép

A festő, történelmi emlékekben, múzeumokban, csodálatos panorámákban gazdag királyi városunk felfedezése közben, bizony a gyomrunkra is gondolnunk kell. Nézzünk hát körül, milyen lehetőségek is várják a belvárost járó turistákat!

Először nézzünk körül a turisták átall leglátogatottabb részeken. A Bazilika alatt találjuk a messze földön híres „Prímás pince étteremet”, általában nyitva van, hely is van, csoportokra és pénzes külföldiekre építenek. Korábban teszteltük egy rendezvény alkalmával, ízletes és bőséges volt az étel, viszont nem igazán magyar turisták pénztárcájához való hely, bár a hangulata és borkínálata páratlan.

Remek hely lenne a Padlizsán étterem a vár alatti sétáló részen, nem túl drága, bőséges finom ételei vannak, azonban gyakorlatilag szinte soha nem lehet nyitva találni, mi is csak évekkel ezelőtt egyszer tudtuk kipróbálni.

A Bazilikához vezető főút kanyarjában találjuk a szintén nem kevésbé híres „Csülök csárdát”, nem kifejezetten olcsó hely, de az ételei minőségéhez és a mennyiséghez képest viszont abszolút reális. Lenne… ugyanis a hellyel az a gond, hogy a személyzetet egyáltalán nem érdekli a forgalom, vannak bőven, ha nem foglalunk jó előre asztalt, ha csak egy óra múlva érkezik is a foglaló, akkor sem engednek leülni, inkább legyen félig üres, vagy a nyári időben hangulatos külső részből a hideg, sötét pincébe terelnek, örüljünk, hogy egyáltalán bemehetünk hozzáállással és megnyilvánulással…

De ne csak a hibákat keressük, nagyon kellemes és erősen ajánlott lehetőség a főútról a Golgotára induló lépcsőnél elhelyezkedő, nagyon hangulatos terasszal rendelkező „Ragazzi kisvendéglő”. Sajnos viszonylag kevés a befogadó képessége, de igen jó áron kapunk bőséges és finom ételeket, párját ritkítóan udvarias és barátságos kiszolgálással. Könnyen megközelíthető, útba esik a városnézésnél, nagyon ajánljuk, többször is teszteltük.

Az igazi BBQ szerelmeseinek kihagyhatatlan lehetőség a piac utcáján található „Smoke and Smell BBQ’ kisvendéglő, mely a kategóriájában is kiemelkedő. Külföldről hazatért profi csapat, profi módon, professzionális gépekkel készítik eredeti receptek alapján az ételeket, melyek a különleges alapanyagok, és az elkészítés módja miatt nem a legolcsóbb finomságok, de a maguk kategóriájában fényévnyire elmaradnak a hasonló helyek, nem is biztos, hogy ilyen minőségű hasonló ételeinek árszintjétől. Akár ezen ételek hódoló vagyunk, akár csak megkóstolni szeretnénk, itt a helyünk, ne hagyjuk ki, legalább egy szendvics erejéig.

A csatornához érve betérhetünk a „Száz éves strandkert” vendéglőbe is a strandnál, igaz ez inkább gyorséttermi szintű, mint effektív étterem, de strandhoz képest viszonylagos megfizethető áron tudunk gyorsan enni, és esténként még általában zene és jó hangulat is van a kerthelységben.

A sétáló hídhoz érve, a jachtkikötőnél találjuk a „Nautis” éttermet, látszatra a hajósoknak van, de valójában bárkit kiszolgálnak örömmel, az árakon nem látszik a hajós közönség pénztárcája, esténként még élő zene is fokozza az élvezetet a vízen mozgó teraszon elkötött vacsoránkhoz.

A kikötőnél találjuk a város talán legöregebb éttermét, a „Szalma csárdát”. A hangulatos ódon épületben romantikus helyen szolgálják fel az ételeket, de a Dunára néző terasza sem okoz csalódást. Az árak sajnos kicsit vaskosak, de ha hajókázni megyünk, a jegy felmutatásával jelentős kedvezményt kapunk. Az étteremhez tartozik egy egyszerű, de tiszta, minden szobában wc-vel és tusolóval rendelkező kis panzió, ahol szó szerint fillérekért foglalhatunk szobát a Duna partján, pár száz méterre a belvárostól, egész napos ingyenes parkolással.

Természetesen most csak a turisták által leginkább keresett éttermeket soroltuk fel, melyeket módunkban állt kipróbálni, ez nem azt jelenti, hogy csak ennyi van! És természetesen találunk egy csomó kisebb gyorséttermet is, igaz a tapasztalatunk szerint ezek árai kb megegyeznek például a Ragazziban kényelmesen, asztalnál, éttermi körülmények között elfogyasztott bőséges és finom ételek áraival, de persze ki mit szeret, mi az igénye.

Itt szeretnénk megjegyezni, hogy egy másik cikkünkben teszteltük a híd másik oldalán található, Szlovákiai Párkány sétáló utcájának gasztronómiai lehetőségeit is, nos még 400 feletti Eurós árakon éppen az Esztergomi, vagy az alatt egy kicsivel várják szinte minden kategóriában és kínálattal nem csak a fürdőváros vendégeit, hanem az Esztergomból átsétálókat is.

Viszont egy valamire fel kell hívni a figyelmet, főleg hétköznapokon igyekezzünk a vacsorával, mert igen hamar bezár minden Esztergomban és hoppon maradhatunk…. Mondjuk éhen halni biztos nem fog senki, és a pénztárcánknak megfelelő kínálatot is meg lehet találni annak ellenére, hogy turisták által felkapott városról van szó. Ki kell próbálni!